Thursday, April 3, 2014

Veidike informatiivsem postitus kõige toimunu ja toimuma hakkava kohta!

Hei! Nüüd lõpuks istun ma oma kaamera ja läpakaga maha ning annan näppudele valu, et siia midagi tarka jõuaks. Selles postituses leiad Sa juttu veidi sellest, millised näevad välja minu toitumisnõustaja konsultatsioonid, mida plaanin peagi toimuvas workshopis ning muidugi ka lisan pilte viimaste päevade söökidest. Enjoy!

Kõige esimesena tulevad pildid eilsest lõunasöögist. Eile vaatasid mulle külmkapist vastu punane kapsas, brokoli, baklažaan, kanafilee, avokaado ja idandatud põld-lambalääts. Saumiksri all valmis punasest kapsast ja brokolist mõnus puru, mis sai kookosrasvaga pannil hetkeks kuumtöödeldes lisaks imelisele värvile ka hea maitse. Koos valminud puruga lisasin pannile ka baklažaani. Kuna ma polnud paar päeva tagasi seda pingviinilaadset köögivilja maitsendki, siis olen ma hetkel sellest täielikus vaimustuses. Otsustasingi uurida, milliseid häid omadusi baklažaanil on. Sellest kirjutan piltide all. Kuna kapis oli ka kanafilee (Talleeggi minutipihv, väikesed tükid), siis lisasin seda panniroale. Kuna kõik pannil olev vajas vaid väga lühiajalist kuumtöötlemist, siis võin kokkuvõttes öelda, et vitamiinide kadu oli nii minimaalne kui sai. Ma vähemalt loodan nii. Pärast lisasin veidi avokaadot ning põld-lambaläätse idandeid. Teen peagi idandamise postituse!




Baklažaan sisaldab palju vitamiine vitamiine A, B, C, PP, rasva, süsivesikuid, valke, kiudaineid, orgaanilisi happeid, mikroelemente, kaaliumi, kaltsiumi, rauda, ​​naatriumi, magneesiumi, fosforit.
Sisaldab kuni 92% vett, seejärel süsivesikuid 5–6% ja siis veel valke – 1%. Tühises koguses on esindatud orgaanilised happed ja toidurasvad. 

Baklažaan on suurepärane vili sinu väljanägemise parandamiseks:
noorendab nahka,
annab nahale elastsust
muudab jume säravaks
vähendab kortse

niisutab nahka

Baklažaan teeb head sinu tervisele:
ennetab südamehaigusi
tugevdab maksa
vähendab kolesterooli
langetab veresuhkrut
soodustab haavade paranemist
väljutab organismist liigset vett
sobib ülekaalulistele
tugevdab luid
hea närvidele

Hüva nõu:

Baklažaan imab valmistamisel endasse palju õli, et ta seda liigselt ei teeks, tasub baklažaani tükid peale lõikamist köögipaberiga ära kuivatada.

Vahest on baklažaan kibeda maitsega, siis tuleb toimida väga lihtsalt. Lõigata baklažaan viiludeks, puistata peale soola ning lasta 30 minutit seista. Seejärel tuleb eraldunud mahl välja pigistada ning koos sellega kaob ka kibe maitse.

Allikas: okomarket.ee


Tänase lõuna jaoks oli mul ulmeliselt vähe aega ning olen ülirahul, et sai nii kiirelt nii hea roog valmistatud. Koju jõudes ajasin kiirelt vee kuumaks ning panin punased ja rohelised läätsed keema. Samal ajal lükkasin ühe käega ahju kanafilee ning baklažaani ja teise käega purustasin saumiksriga lillkapsast. Sel korral jäi lillkapsas kuumtöötlemata ja tuleb tunnistada, et ta on niisamagi üli maitsev. Sel ajal kui asjad valmisid, lõikusin ära nii värsked kui ka päiksekuivatatud tomatid ja viilutasin avokaado. Üsna üheaegselt valmisid ahju ja poti kraam ning saidki kõik taldrikul üli heaks toidukorraks kokku. Lillkapsale valasin pärast veidi sojakastet peale ning kohe meenus lillkapsa-brokoli sushi :P



Kolmandaks räägin tänasest trennieelsest vahepalast. Kuna minu lõunasöök oli kuskil poole 1 ajal, siis kell 4 koolist naasedes teadsin, et täna ainult puuviljast ei piisa. Nimelt oli mul kell 6 bodycombat, mis on teadagi intensiivne trenn. Samas ei tahtnud kõhtu ääreni täis süüa, et see siis keset combatit minust väljuda otsustaks. Abiks nagu ikka blender! Sain jälle ilusa lillaka värvusega puru (mulle lihtsalt nii meeldib see tekstuur - üli pehme ja värske!), millele lisasin veidi maitsestamata jogurtiga kodujuustu, mõned viilud kurki ja päevalille- ning kõrvitsaseemneid. Kõrvale ei saanud söömata jätta korralikku rukkileiba. Teadjam silm märkab siin juba kaugelt head rasvad, valgud ja süsikad. Trenn sai igatahes sellise toidu peale väga mõnus!




Sissejuhatuses lubasin ka kirjutada sellest, kuidas viin läbi toitumisnõustaja konsultatsiooni. Seni on elu näitand, et kõik kliendid ootavad midagi sarnast ent samas täiesti erinevat - ja seda nad ka saavad! Kliendi saabudes selgitame esmalt välja, kuidas mina (ja muidugi tema ise!) saan teda aidata ning millised ootused temal on. Vägagi soovitav on tulla konsultatsioonile oma paari päeva menüüga, seda kergem on meil hakata vaatama üle, mida ja kuidas muuta. Menüü puudumine ei takista muidugi töö tegemist. Kliendiga koos täidame küsitluse lehe, millest on mulle mu töö juures väga palju abi - tihtipeale selgub juba küsitluslehest kliendi põhilised eksimused toitumise-liikumise jms vallas. Edasine selgub täielikult kliendi enda soovidest ja kogemustest. On kliente, kes saabuvad nõustamisele heade ja väga heade teadmistega toitumise vallas ning vajavad vaid kinnitust, et nad teevad õigesti. Selliste klientidega koostöös saame vaadata üle veel erinevaid alternatiive ning vajadusel selgitada välja, et kas on siiski mingi tegur, mis on senini arengut takistanud. Samas on kliente, kes saabuvad "puhta lehena" - neile saavad kõik põhitõed puust ning punaselt ette tehtud. Olenemata kliendi teadmistepagasist olen saatnud kõigile vastavalt vajadusele nõustamisjärgse meili, millesse lisan kas erinevaid materjale, tabeleid jne ning kindlasti ei puudu sealt ka nõustamise kokkuvõte - on absoluutselt normaalne kui kõik räägitu ei meenu ning mis oleks parem kui seda iga hetk meililt järgi korrata. Nüüd jäi õhku veel küsimus, et kas ma siis toitumiskavu ei teegi? Tahaks ju, et keegi teeks töö ära ja ütleks, et siin söö 456 grammi seda ja 32 grammi toda... Jah, kui see on sinu ümberlükkamatu soov, siis koostöös sinu endaga võime asjad ka grammipealt paika panna. Minu idee on pakkuda inimesele toitumiskava asemel toitumisPLAANI. Toitumisplaan erineb toitumiskavast selle poolest, et inimene tõepoolest saab aru, miks ta midagi sööb, oskab teha valikuid alternatiivide hulgast ning muudab oma toitumist samm-sammult tervislikumaks ja seda püsivalt ning rutiinivabalt. Minu täielikuks põhimõtteks jääb see, et elus tuleb teha ainult selliseid muutuseid, millega sa oled võimeline mitte ainult järgmised 14 päeva "leppima" vaid neid oma elu üheks osaks võtma. 

Lõpetuseks räägin oma üli põnevast ideest. Paljud juba teavad, et mul on plaanis korraldada selline töötuba, kus inimesed saaksid proovida teha erinevaid tervislikke toite. Tahaksin kasutada just selliseid toiduaineid, mida Sinu toidulaualt ehk igapäevaselt ei leidugi ning on täiesti tagumine aeg Sind nendega kokku viia! Söögi tegemise vahe peal saad Sa mind küsimustega igat pidi pommitada. Vastan nii palju kui oskan üldistele küsimustele ning kui sa soovid põhjalikumalt oma menüüd üle vaadata, saame kokku leppida nõustamise aja. Hetkel on minu ideeks valmistada umbes kolme tunni jooksul meeldivas seltskonnas salat, supp, pesto ja magustoit. Kasutusele tulevad kinoa, kikerherned, baklažaan, zukiini, mungoad, pattissonid jnejnejne ehk siis igast kraami, mida Sa oled võib olla ainult minu blogist silmand. Praeguseks olen leidnud ka ühe mõnusa koha, kus kogu üritust läbi viia. Üritusel on kindlasti osavõtutasu - selle eest maksan koha rendi ning ostan vajaminevad toiduained. Seega mida rohkem toredaid osavõtjaid on, seda madalamaks tuleb ka tasu. Võta sõber kaasa! Kuna hetkel on mul praktika aeg, siis tuleks toimumiskuupäeva üle veidi nõu pidada. Selleks vajan Sinu teadet sellest üritusest osavõtmisest minu facebooki (Helena Kukk). Seal loon grupi, kus saame arutada, millised toidud peaksid kindlasti lauale jõudma, milline oleks kõige sobivam kuupäev ja kõige taskukohasem tasu jnejne. 

Igatahes soovin Sulle kaunist õhtut ja ole tubli!

No comments:

Post a Comment