Wednesday, February 19, 2014

"Ainult heina vä?"

Tänasel päiksepaistelisel päeval arutasime toitumisnõustaja kursusel intrigeerivat taimetoitluse teemat. Uurisime selle positiivseid külgi (kiudained, mineraalid jnejne) ning ka negatiivsemaid külgi. Siinkohal ma seda üksipulgi lahkama ei hakka kuid toonitan, et minu puhul jäi taimetoitluse arvamus samaks - inimene, kes välistab oma toidust liha kas osaliselt või täielikult (veganid), peab olema ikka tõeliselt tark! Ainult juhul kui ta saab käsi südamel öelda, et jah, ma olen kõigile vajalikele ainetele leidnud sobiva aseaine ning ma toitun teadlikult, annan ma talle au ja lasku käia. Taimetoitlus eeldab täielikku kontrolli oma toidulaua üle!
PS! Rämpstaimetoitlase puhul on tegemist inimesega, kes lihtsalt välistab oma toidust liha ja asub ainult heina mäluma (tihtipeale kaalu langetamise eesmärgil). Kui te selliseid inimesi näete, pange veidikeseks ajaks kappi kinni või saatke minu juurde.

Toredam jutt tuleb nüüd meie mõnusast lõunasöögist. Toimus toitumisnõustajate ühiskokkamine, kus minu soovil sain kanda toidu jäädvustaja rolli:P Väikseks appetizeriks sai sel korral smuuti. Smuutisse rändasid järgmised toiduained (lisada tunde järgi kõike):

apelsin
banaan
suvikõrvits
naadi lehed
kuivatatud papaia
mustsõstrad
kõrvitsaseemned
kuuseokkad
peedi lehed

Kuidas maitses? Maitse oli huvitav, tõesti oli kuuseokaste maitset tunda. Minule isiklikult väga meeldis.Värv ei ole muidugi ilus beebiroosa, mis kutsuks jubedalt maitsma, ent puhas tervis ise. Aga miks kuuseokkad? Kuuseokastes ja noortes võrsetes märkimisväärselt karotiini, rauda, vaske, parkaineid ja eeterlikke õlisid. Kuuseokaste või -võrsete tarvitamine mõjub virgutavalt ja organismi tugevdavalt. Eriti hea on tarbida just kevadel noori võrseid, sealt saab keha mõnusa C-vitamiinilaksu. Seda ma mõtlesin, miks mu ema kevaditi kuusepuu küljest krabistab :D Viimasel pildil on kuivatatud papaia, mis maitses imehästi.



Pärast smuutit asusime sööma salatit ja risottot. Mõlemil toiduainel puudus otsene retsept, lisasime olemasolevaid asju. Kogused määrasime nii tunde, kogemuse kui ka silma järgi! Salatis peitusid järgmised asjad:
apelsin
jääsalat
paprika
kurk
tomat
oliiviõli
balsamico äädikas
roosa sool
pipar
sidrun
värske brokoli
värske lillkapsas

Risotto koostisosade hulka kuulusid:
täistera pruun riis
punane uba
brokoli
lillkapsas
palmi rasv
küüslauk ja sibul
peedi lehed
kurkum
paprika pulber
basiilik

Ehk siis taaskord lõika-tükkideks-ja-viska-pannile-retsept. Lisa ainult värvi ;)! Kuna taimetoitlasele on (taimse)valgu omastamiseks vaja süüa kaunvilja koos teraviljaga, siis sellest risottost saadud punane uba koos riisiga ajab asja ilusti ära.
























Pärast kooli ning enne jooksma minekut otsustasin vahepalaks valmistada kiire wrapi, mille valmistamisel kasutasin Prismast ostetud täisteranisujahu tortillat, värsket salatit, kreeka pähkleid, veidi kanafileed, tomatit ja varssellerit. Valmis kiire ja tervislik amps, millest sain nii kreeka pähkli näol häid rasvu kui ka kana näol otseloomulikult loomset valku. Päevaseks vahepalaks oli kama hapupiimaga, millest kirjutan mõnes teises postituses. Sellise wrapi kalorid on umbes 215, mis on vahepala jaoks täiesti normaalne kogus.







No comments:

Post a Comment