Tuesday, February 25, 2014

Keha koostise analüüs ehk palju sul pekki on?

Tänase postituse teemaks on keha koostise analüüs. Toetun omale kogemusele ja veidi sain ka guugeldades abi. Lisan tekstile juurde ka pildid ning selgitan, mis mida tähendab ja kuidas minu kehaga lood on. Tere tulemast minu sisse!
Esmal lisan Myfitnessi kodulehelt kopeeritud täpse info keha koostise analüüsi kohta. Sealt saate teada, milleks see täpselt vajalik on, milliseid tulemusi sealt näha saab ning kuidas end selleks protsessiks ette valmistada.

Kas Sa soovid teada oma keha bioloogilist vanust? Kas Sa tead palju kaaluvad Sinu lihased ning kuidas on lihased ja rasv jaotunud Sinu kätel, jalgadel ning kerepiirkonnas?

Jawon ioi 353 kehaanalüsaator võimaldab saada kõike seda infot ja rohkemgi veel alustades baasinfost (kaal, pikkus jne) ja lõpetades spetsiifilisemate näitajatega (lihasmass, rasva%, bioloogiline vanus jne.)
Tulemused on 99% täpsusega ning soovituslikud tulemuste näitajad on kooskõlastatuses WHO’ga (Maailma Tervise Organisatsiooniga). Lisaks eelnevale infole kuvab Jawon põhiainevahetuse ning päevase soovitusliku kaloraaži. Jawon ioi 353 võimaldab saada ülevaadet Sinu kehakoostise näitajatest, mis annab edaisiseks treeninguteks ning toitumiseks teavet ning positiivse impulsi. Kui kaalu, rasva%, pikkuse ning lihaste osakaal ei ole kehas vastavalt soovituste järgi tasakaalus pakub Jawon välja kaalu muutuste juhise. Välja on toodud soovituslik muutus päevases toidu kaloraažis ning samuti ka vajalik energiakulu suurendamine liikumise arvelt.

Testi tulemusena saad teada:

·         Keha bioloogilise vanuse
·         Rasvaprotsendi ning rasvade jaotumise Sinu erinevatel kehaosadel
·         Sinu rasvavaba kaalu
·         Põhiainevahetuse ning päevase soovitusliku kaloraaži
·         Juhised kaalu muutusteks 

Soovitused enne mõõtmist:

·         Mõõtmine tuleb teha umbes 3-4 tundi pärast viimast sööki
·         Vältige diureetiliste toodete (nt kohv ja energiajook) tarbimist enne (umbes 4 tundi) mõõtmist
·         Joo 2 klaasi vett umbes 2 tundi enne mõõtmist
·         Väldi treeningut, sauna või muid liigset higistamist põhjustavaid tegevusi vähemnalt 4 tundi  enne mõõtmist
·         Väldi alkoholi tarbimist vähemalt 24 tundi enne mõõtmist


 Kehaanalüüsi hind 15€

Ja nüüd minu kogemused. Esimese kehaanalüüsi teostasin eelmise aasta septembri lõpus. Kuidas ma selleni jõudsin? Kuna tekkis tahtmine saada parem ülevaade oma kehast, lihastest ja rasvast ning lihtsalt kaalu peale astumine ei rahuldanud (ka need imekaalud, mis näitavad sulle lisaks keha massile ka igasugu muid imenumbreid), siis hakkasin uurima teisi võimalusi. Internetiavarustest jõudis minuni Myfitnessi kodulehekülg, mis pakkus mulle sobivat teemat 15 euro eest - tundus igati mõistlik hind "hingerahu" eest. Tegin ka sõprade-tuttavate hulgas väikest turu-uuringut ning sain päris head tagasisidet sellest protsessist. Mõeldud-tehtud ja olin kesklinna Myfitnessi uksetaga 15 euri näpus ning põnevus sees - olin ju kõvasti trenni teinud ja lootsin häid tulemusi.
Mul paluti sisse astuda ning seljast paluti võtta ainult pusa, muud riided jäid selga. Minu jaoks tundus see nii ebaõiglane, sest olin katsunud end kaaluda ikka hommikul esimese asjana voodist välja hüpates ning ilmselgelt ei ole mul siis seljas dressipükse ja särki, mis mulle kaalu juurde annaks. Otseloomulikult tahtsin nii väikest numbrit näha kui võimalik. Leppisin faktiga, et ju siis tark masin teeb ise omad järeldused ja võtab ka riiete kaalu maha. Astusin masinale ning pidin sirgelt ja liikumatult seisma, üritasin siis hambad ristis mitte kuhugi poole kõikuda, et saada parim tulemus eveeer. Siis paluti mul kätte võtta mingi juhtme otsas olev käepide ja enda ees hoida. Endiselt üritasin seista nagu puuhalg. Ootasin, et miskit põnevat ikka juhtuks kuid hetk hiljem paluti mul maha astuda ning edasise töö tegi juba printer. Siis pandi lauale järgmine paber.



Kuigi ma olin kaalunumbris tol hetkel väga pettunud (siiski 84.31), siis ma ei plaanind seda lehte pooleks rebida nagu antud pildilt näha :D 

Mida siit lehelt siis välja lugeda?
Hakkan ülevalt vasakust nurgast pihta. Minu õnneks on säilitatud kuupäev, siis on hea arvet pidada. Järgmisena pikkus, milleks minu puhul on 179,5 cm ning kaalu tollel neetud(:D) päeval 84,3. Vanus 22 aastat. 

Keha koostise lahtris on kirjas minu hetke kaal ning minu standartne kaal. Kõik need vahemikud ja standardid on võetud 100 minuga ühe pikkuse inimese kohta kui ma nüüd haledalt mööda ei lase. Parandage kui ma eksin. Minu pikkuse puhul on standartne kaal 70.9. Kas ma jahin seda? Ei. Ma siiski säilitaks hea meelega mõned kaunid naiselikud kehavormid. L.B.M tähistab selle kõige juures kaalu ilma rasvata ning minu puhul on see 61,3 kg. Iga näitaja juures on all kandilistes sulgused ka vahemik ning antud kaaluga ma sinna vahemikku ei mahu. Rasva mass on 23 kg. S.L.M on selles kontekstis lihaste kaal ning neid on mul samuti üle normi aga selle üle ma ei nurise - 56,4. Järgnevad keha mineraalide, vedelike jms lahtrid, mis on minule endiselt müsteerium. Kui keegi oskab, tulge appi.

Tabelis, mis näitab soovituslikke väärtusi ja nende võrdlusi minu kehaga, oli samuti asju, mis mulle kohe üldse ei meeldinud. Kaalu kriips oli optimaalsest silmnähtavalt üle kuigi enda arust olin juba selleks ajaks päris palju saavutanud. Kehamassiindeksist olen juba loobunud - õnneks ei annagi see lihaseliste inimeste, rasedate, vanurite jms hulgas eriti usaldusväärseid tulemusi. Rasvaprotsendi osa tegi aga rõõmsaks, kuna jäi optimaalse keskele. Lihased aga ületasid optimaalset. Ei või olla? Mu üks jalg kaalub juba vist sama palju nagu mõne normaalse inimese terve kere kokku :D

Kõhupiirkonna analüüs. Kuna sellel korral ei ole vööümbermõõdu lahtrit täidetud, ei saa ma kahjuks mingeid võrdlusi tuua. Rasva tase on ilusti optimaalses tsoonis, visteraalne rasv, mis tähendab rasva elutähtsate organite ümber, on mul ka õnneks vägavägaväga heas tsoonis. See tähendab, et haigusi ma endale sellega ei tekita:) 

Mida mulle soovitati?
Soovitati ikka hooga maha võtmist jätkata. Rasva arvelt soovitati kaotada 5,3 üleliigset kilo ja seda 11 nädalaga. 
Keha bioloogiline vanus oli täitsa ilusti ka 22. Lugesin just enne, kuidas ühel minust nooremal neiul oli masin määranud bioloogiliseks vanuseks üle 40. 

Keha tüüp
Kurb aga tõsi - olen lihaseline ja vähe ülekaaluline. 

Segmentaalne analüüs
See tähendab erinevate kehaosade (käed, jalad, kere) rasva ja lihaste analüüsi. Selle testi läbisin puhtalt ning kõigi jäsemete rasvamass oli normis ning lihasmass hea. Tabelist sai ka täpsed arvud.

Viimases tabelis on kirjas veel soovitusi. Selleks, et edukalt see 5,3 kilo pekki endalt maha raputada, peaksin kontrollima 550 kalorit. Päevase kaloraazi viima 2055 kalori peale ja liikumist suurendama 330 kalori võrra. Enne jätsin mainimata, et soovituslike muutuste juhises on kirjas ka keha baasainevahetus, mis minu puhul on 1477 kalorit. BAV näitab kalorite hulka, mis kulub sul lihtsalt eksisteerimise peale ning need on eluks igatahes vajalikud. Teine arv näitab kalorite hulka, mida peaksin tarbima, et säilitada oma praegune kehakaal. Seda ma aga pärast seda konsultatsiooni säilitada ei kavatsenud..

Pean tunnistama, et olin mingiks ajaks täitsa löödud. Tol ajal raidusin hooga trenni ja oluliselt toitumisele tähelepanu ei pöörandki. Nii möödus mitu kuud kuni teile juba teadaoleva 27. detsembrini, mil hakkasin ka toitumise osa kogu protsessis tõsiselt võtma. Selle aja sisse mahtus aga veel üks käik Myfitnessi. Soovitatav ongi analüüsi korrata, et nagu juba Myfitnessi tutvustuses mainitud, saada teavet ja positiivset impulssi, kuigi mina läksin rohkem nagu mõni ülekaaluline Erik Orgu juurde viimasele kaalumisele..

Sündmuste käik oli eelmisega sama ning lauale tuli paber, mis mind ikka tunduvalt rõõmsamaks tegi. Kuupäev oli siis juba 2014. aasta jaanuar. 

Selle korra kohta ma enam nii pikka ja kommenteeritud ülevaadet ei tee kuid nagu näha, siis on kadumiseks vajalik rasvaprotsent 1,5 kg! Seega kuna praeguseks olen ma üle kuu aja juba ilusti jälginud oma toitumist (hirmutand oma keharasva hoopis heade rasvadega!!) ja teinud kõvasti trenni, siis on loota, et järgmine mõõtmine annab veelgi parema tulemuse. Inimene, kes mõõtmist läbi viis nägi mu õnnetut nägu, kui keha tüüp oli endiselt vähe ülekaaluline. Siis teadis ta mind kohe lohutada, et kuna minu kehaehituse korral KMI ei annagi adekvaatset vastust ning see keha tüübi määramine põhineb KMIl, siis ei maksa mul pead norgu lasta. Tundsin end kohe vähem ülekaalulisena :D Praeguseks soovitatakse mul endiselt jätkata 550 kalori kontrollimisega. Teen seda loodetavasti edukalt.

Kui nüüd aus olla, siis mina sain tõepoolest kätte lubatud positiivse impulsi. Kui peegel ja kaal ei taha vahest väga sõbralikud mu vastu olla, siis on hea, kui kuskil näidatakse täpselt numbritega ette - vot näed sellest käest on nii palju rasva läinud ja selle jala lihasmass naa palju kasvand. Seetõttu soovitan tõesti inimetel, kes tegelevad spordiga või alles plaanivad selle mõnusa tee ette võtta, siis mine ja tee see väike väljaminek ja lase enda keha koostis ära määrata. See paberilipakas annab puust ja punaselt ette sulle sinu arengu ja hea võimaluse teha üks korralik eneseanalüüs. Esimesed numbrid võivad küll tekitada frustratsiooni ja teisi negatiivseid emotsioone, ent leia endas see edasiminev jõud ja tahe, et printer oleks sunnitud järgmisel korral meeldivamaid numbreid trükkima! Mina igatahes lähen märtsis-aprillis tagasi!

Selleks, et endale pilt selgemaks saada, istusin ükspäev nende kahe paberiga maha ja kirjutasin täpselt välja, millised numbrid ja kuhu poole liikunud on. Seis oli järgmine:



Mõnusat kevadpäeva nautimist! Mind tõmbas igatahes juba hommikul õue jooksma ning paistab, et päike ei lase praegugi enam rahulikult toas istuda.


No comments:

Post a Comment