Wednesday, March 19, 2014

söö endale kaunis kõht!

Mina pean kätt südamele pannes tunnistama, et olen väga laisk kõhulihaste tegija. Mul oleks vaja kedagi, kes annaks mulle ränka moodi piitsa ja samal ajal saaks elektrilisest kaelarihmast särtsu ka kui laisklen. Oma rõõmuks aga panin hiljuti tähele, et olenemata faktist, et teen kõhulihaseid ainult rühmatreeningute lõpus, on mu kõht hakanud minema ilusamasse vormi. Tahaksingi nii väga, et saaksin motti ilusti ka kõhulihaseid teha, siis tuleksid head tulemused märksa kiiremini. Agaaa kuidas ma siis olen selle saavutanud, et kõht on järjest paremaks muutumas? Kui hakkasin guugeldama toite, mis peaksid ideaalis olema abiks kõhulihaste vormimisel, siis avastasin enda rõõmuks toiduained, mida kõike ma olengi viimase kolme kuu jooksul tublisti tarbind. Seega tegin järelduse, et kõhulihased tehakse tõepoolest köögis! Kuna minu jonnakas kaal ei taha väga kuhugi poole enam liikuda, siis katsun hakkama saada peegli, mõõdulindi ja fotodega. Mõned päevad tagasi kõrvutasin kolm viimastel kuudel tehtud fotot, ning sealt siis tuligi minu avastus, et oh kuidas hakkab juba paremini minema:) Lisangi teile siia selle pildi ning kirjutan veidi toiduainetest, mis aitavad sul ilusa kõhuni jõuda.


Kuna tegelikult on kõhulihas nii mul kui sul täitsa olemas, siis tuleb see korraliku toiduga sealt rasva alt välja päästa. Fakt on see, et võib ikka üüratus koguses kõhulihase harjutusi teha, ent õige toiduta need lihased sinna peitu jäävadki.

Kirjutan sulle nimekirja toitudest, mida tarbides oled sammu kaunile kõhule tunduvalt lähemal!

Mandlid ja teised pähklid - teada tuntud head rasvad, liialdada muidugi nendega ei tasu. Väga head abilised ilusa lihase ehitamiseks ning samas vähendab ka üleüldist suur söögiisu. Mandlite puhul on tegemist väga hea valgu- ja kiudaineallikana, ka E-vitamiini ja magneesiumi allikas. Mandlid aitavad hoida veresuhkru taseme ilusti stabiilsena. Ühe allika andmel on mandlitel võime "blokeerida" kaloreid. Ma seda ei saa veel küll täpselt aru, ent kui aru saan, siis kirjutan uuesti!

Oad ja teised kaunviljad - kiudaineterikkad, seega head ainevahetuse kiirendajad. Tarbi maksimaalse taimse valgu saamiseks koos täisteraga (riis, tatar, kinoa jne). Samamoodi taimse valguna osaleb ilusa lihase vormimisel.

Muna - üks parimaid valguallikaid. Munad sisaldavad asendamatuid aminohappeid, mis on samuti ühtedeks valkude ehituskivideks. Osad uuringud väidavad, et kui süüa hommikuks muna, on inimene päeva jooksul tunduvalt vähem näljane, kui süües ainult süsivesikuterikast hommikusööki. Mina katsun ikka hommikul ühe keedumuna ära süüa. Samas olen veidi skeptiline selle suhtes, kuidas paljud sportlased paugutavad päevas restitäie mune - sel juhul on munast saadev kolesterool veidi hirmutav ning liigne valk ei tee ka pikas perspektiivis midagi head. Õnneks lähen 25.03 koolitusele, kus saan harrastussportlase toitumise kohta rohkem teada, siis oskan selle kohta täpsemalt rääkida.

Lehtköögiviljad - esiteks sisaldavad nad vähivastaseid karotenoide ja nad peaksid sul nii või naa alati toidus olema. Teiseks sisaldavad nad kaltsiumi, mis on samuti lihase ehituse tähtis komponent. Ja kolmandaks täidavad nad sul väga hästi kõhu ära!

Lõhe ja teised (rasvased) kalad - tuunikala, heeringas jne on omega-3 rasvhapete pommid! Olen viimasel ajal söönd rohkem kala kui terve elu peale kokku ja tundub, et tõesti toimib. Võitle rasvaga rasva vastu! Proovi lisada kala kasvõi kahe toidukorra juurde nädalas.

Kinoa - minu lemmik teravili. Tõenäoliselt on veel keegi, kes ei tea, millest ma räägin. Kinoa on üks mõnus teravili, mida mina tavaliselt miksin läätsedega (miks? jepjep, taimne valk! ja kuna kinoa on võrdlemisi kallis, siis tuleb ka mõistlikum teda niimoodi jagada). Teda saab väga hästi tarbida nii külmalt kui ka soojalt - salatitesse, panniroogadesse, hautistesse jnejnejne. Miks kõhulihastele? Palju valke ja kiudaineid!

Mina lisaks omalt poolt sellele nimekirjale ka avokaado, millest saab ka vägavägaväääga häid rasvu ning olen õppind seda vilja ikka väga armastama.

Väike kõrvalepõige, aga vaatan kaalusaadet ja seal heitis treener ette, et tüdruk magab liiga vähe. Toon välja fakti, mille hiljuti teada sain: Une ajal töötatakse organismi poolt välja hormooni leptiin, mis on vajalikuks signaaliks, kas organism on saanud piisavalt toitu või mitte. Magamatuse korral toodetakse seda hormooni vähe ja ärgates tunneb inimene vajadust toidu ja eriti süsivesikute järgi – algab liigsöömine ja rasvumine. Arenenud maades on viimasel ajal noorte inimeste ülekaalulisus tingitud just väljamagamatusest.

Teine asi, millest plaanisin täna kirjutada, on kodus treenimine. Kuna hetkel mind isiklikult väga õue jooksma ei kisu kuid kodus midagi tahaks ikka teha, siis lisan siia kaks oma lemmikvideot. Kui treeningsaali vedada ei viitsi, siis teen kodus endale veidi ruumi ja teen need kaks trenni järjest ära. Ühtki vahendit tarvis ei ole, kõigest tahet olla pärast trenni veel ilusam ja parem. Elu on näitand, et nende 50 minutiga rabelen turjalt maha korralikud 540 kalorit! 

Selle video teen soojenduseks ning siis asun teise kallale.



Igatahes selleks, et rannas ilusa kõhuga patseerida, võta enda igapäeva toidu ligi eespool mainitud toiduained ning lisa sinna hea ports rasvapõletus trenne. Hoian sulle ja endale kõvasti pöialt ning suvel paneme kaunid pruunid kõhud joonele!

3 comments:

  1. Väga hea postitus!
    Fitness Blenderi harjutused on tõesti head. Siis kui ma ei saanud eelmisel aastal mingi aeg lapse kõrvalt trennis käia, siis ikka õhtuti üritasin neid teha. Peakski uuesti need ette võtma :D
    Ja see magamise asi on tõesti tõsi (mulle vähemalt tundubd nii) kui ikka on üks neist nädalatest kus ma vähem magada saan siis tunnen kuidas meeletu magusaisu jm piinama hakkab ja siis lõpuks avaldubki see ka kaalunumbrites :(
    Ja kinoa peaks ka kunagi ära proovima :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. väga head harjutused tõepoolest ;) pidigi nii olema, et kui inimene saab vähem kui 6 h und, siis ta on kõigile tõbedele, k.a rasvumine, tunduvalt-tunduvalt vastuvõtlikum. kinoa kindlastiii ära proovida;)!

      Delete
  2. Just minu mõte Leelo R, tahtsin ka öelda, et hea postitus :) Proovin ka neid videotrenne, kui mahti saan.

    ReplyDelete